torsdag 12 maj 2011

lite rädd.


Nu är det bara 14 skoldagar kvar. Det känns helt overkligt.
14 skoldagar kvar av 11 år.

Nu börjar jag i alla fall få lite resefeber, det är ungefär fyra månader kvar tills jag reser iväg till andra sidan jordklotet och lämnar mitt vanliga liv för ungefär sådär 8 månader.
Jag sitter just precis nu i min säng, i mitt alldeles för mörka rum och är jätterädd. Rädd för att vara ifrån min familj och mina vänner, rädd för att vara ifrån mitt vanliga liv så länge. Idag var jag i Linköping med min far och gick omkring på gatorna i solskenet och pratade om allt och inget, och då insåg jag hur mycket jag kommer sakna min pappa, och hur jobbigt det är att bli vuxen.
För det är precis det jag håller på att bli. Om fyra månader reser jag till Australien, och när jag kommer hem igen kommer ingenting att vara sig likt, och allra minst jag själv. Alla mina vänner kommer att vara utspridda över hela Sverige, jag kommer att flytta hemifrån långt långt ifrån mammas hemgjorda mat och stökiga vardagsrum. Det är som att den här resan kommer att innebära slutet på min barndom och en början till något helt nytt.
Fast jag är inte bara rädd, samtidigt längtar jag så mycket att det gör ont i hela mig. Jag vill inget hellre än att befinna mig på andra sidan jordklotet, lära mig surfa, träffa nya vänner varje dag, klappa delfiner, sova utomhus, dansa hela nätterna och bara leva livet.


Usch jag vill bara stanna kvar med min finaste klass ett tag till.

Inga kommentarer: