söndag 12 april 2009

skrivkramp

Som ni kanske har märkt, har jag på senaste tiden inte skrivit speciellt mycket.
Och när jag väl har skrivit har det varken varit intressant eller speciellt bra skrivet.
Varför vet jag inte riktigt, det är något jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Jag tror att jag har drabbats av något som man brukar kalla för skrivkramp.
Orden flödar inte på samma sätt som de brukar göra, jag brukar skriva utan att tänka på det, och vips så har jag skrivit ett helt inlägg. Den senaste tiden har jag suttit länge länge och försökt trycka fram något vettigt. Trots det så blev det inget vettigt skrivet i alla fall.

Men det är nog så jag fungerar, när jag skriver något som jag själv tycker är intressant, när jag har något viktigt jag vill framföra, när jag bara vill tömma mitt hjärta. Ja då är det inga som helst problem med att skriva.
Det är när jag jag känner sådär, oj jag ahri nte bloggat på en vecka, kanske borde jag blogga lite nu. Nja då blir det oftast något halvdant om vad jag har gjort under dagen.
Vilket varken är kul att läsa eller skriva.

Anledningen till min akuta skrivkramp vet jag faktiskt inte, jag tror att det är lite mycket i livet just nu. Jag har så fullt upp med att leva, att jag inte tar mig den tiden att fundera över saker så som jag brukar.

Inte vart det något vettigt skrivet nu heller, men nu vet ni i alla fall varför!

håll ut kära läsare, jag måste nog bara inspireras lite.

Inga kommentarer: