onsdag 6 maj 2009

hej stressade aphjärna

För att pigga upp detta inlägget skickar jag med en mysiga sommar bild.


Jag har inte haft något intressant att skriva, därav anledningen till att jag inte har skrivit.
Jag tror att jag är alldeles för stressad, jag vill vara uppe och nere, ute och inne på samma gång.
Och nej Ida Svenberg, hur mycket du än försöker så går det inte riktigt, och istället så snubblar du, och hamnar på rumpan medan alla andra redan är påväg långt bort ifrån dig.

Jag önskar att jag hade svaret på hur man ska bära sig åt för att behålla lugnet, hur man ska planera för att alltid känna sig förbered och lugn inför livets alla hinder. Men tyvärr så har jag inte det. Hade jag det skulle jag meddela alla er där ute på en gång, så ni slapp känna samma eländiga känsla som jag känner just idag, just nu.
Känslan av otillräcklighet. Hur man försöker och försöker men ändå inte hinner med till allt som man borde hinna.
Mina kära vänner om ni någon dag har kännt att ni helst vill krypa tillbaks ner i sängen, och ligga där tills solen går ner igen. Bara strunta i allt som men egnetligen behöver göra, då är ni långt ifrån ensamma om det.

Igår blev det lite för mycket än vad min kära kompis orkade med, och idag hände samma sak med en annan kompis. Åh mina kära vänner, och jag kunde skulle jag kasta iväg alla de där gråa smutsiga stenarna som tynger era axlar så dant. Tyvärr fungerar det inte riktigt så, och tyvärr sitter jag själv med världens ångest, huvudvärk och snorigaste näsan.

Egentligen borde jag itne skrivit det här inlägget, för ingenting kan bli bra idag. Men det gör inget för nu behöver det inte bra. Om jag så har skrivit världens mest onintressanta inlägg alldeles nyss, så gör det inte mig ett skvatt. Det ändå som spelar någon roll nu är mitt täcke och min säng!

Inga kommentarer: