onsdag 24 december 2008

GOD JUL

Hej jag tänker inte sitta och skriva något jätte långt inlägg nu eftersom det faktikt är julafton,
men tänkte att jag skulle hinna med några rader iallafall.
Åh egentligen finns det så många känsloladdade ämnen som jag vill skriva om just nu, skriva långa och flödande texter tills man har fått ur sig allt, men jag ska spara på det, eftersom det idag faktiskt är julafton, så det får bli en liten julhälsning istället.

Förresten nu slog det mig precis varför vi firar jul, jesu födelse, jisses det tänker jag på allt för sällan, numera tänker jag mer på jultomten och mat när det kommer till julen. Kanske borde jag ägna Jesus en tanke idag, eftersom det då faktiskt är hans födelsedag idag.
Det snöar på Jesus födesedag och jag är lycklig.
Idag tänker jag äta en massa god mat och öppna en massa paket för att fira min vän jesus.

Eller vän och vän, jag känner inte Jesus men eftersom han var en sådan god man, så är jag gansak övertydag om att han och jag skulle komma bra överens. Men nu ska jag inte pladdra på en massa Jesus. Nej jag vill faktiskt sända ut ett litet budskap med den här texten. Så allihopa :

Idag är det julafton, se till att göra dena dagen till en dag att minnas. Sätt någon annan i första hand än dig själv, va lite extra snäll, och du ska se att du kommer att få så mycket tillbaka och att hela dagen på så sätt kommer bli mycket mysigare och roligare. Tro mig det är hur kul som helst att vara snäll, för man känner sig så.. ja god på något sätt.

Nu ska jag äta risgrynsgröt och kättebullemacka med min familj och mysa riktigt mycket, men till alla fina där ute GOD JUL!

Inga kommentarer: