torsdag 25 december 2008

beslutsångest

Först kanske jag borde börja med att min julafton var helt underbart mysig för det var den verkligen, sådär helt perfekt. Likaså var juldagen.
Men det är inte det jag ska skriva om nu, utan nu har jag fetaste beslutångesten.
Det är nämligen såhär, som ni kanske redan vet så går jag ju estet dans i tranås, och jag har verkligen trivits hur bra som helst, för jag tycker jätte mycket om att dansa och jag har träffat helt underbar människor. Men nu på senaste tiden har det gått upp för mig att jag verkligen älskar att spela teater, att få agera och stå på sceenen osv. Det har liksom krupit fram sakta men säkert att jag verkligen stormtrivs med att spela teater.
Samtidigt som jag har blivit mer och mer övertygad om teatern har dansen bleknat lite, visst jag älskar verkligen att dansa det är underbart, men det har nu blivit klart för mig att vissa dansstilar verkligen inte passar mig och mina intressen, och de dansstilarna måste man dansa i alla fall.

Idag blev det extra tydligt för mig att teater verkligen är något jag tycker är otroligt kul, ni förstår i våran släkt leker vi väldigt mycket är man 17 kusiner mellan åldrarna 1-20 år blir det nog lätt så. Idag slutade det med att vi lekte en lek som påminner lite om saker vi brukar göra på teater lektionerna, det var såhär att två stycken jobbade i en film affär och resten vara kunder som kom och gick, och så skulle man då vara olika kunder, ibland blev man en virrig tant och ibland en tonårsmor, rollerna blev väldigt varierande men det var fantastiskt roligt.
Och mitt bland alla virriga tanter och tuggummi tuggande fjortistjejer slog det mig att jag verkligen älskade att gå in i olika roller och bara låtsas att jag var någon helt annan ,att känna den andra personens känslor och uttryck.

Antagligen kommer jag aldrig våga byta till teater eftersom jag är en fegis, men samtidigt så vill jag. Usch jag hara sådan beslutsångest kan inte bara någon komma och bestämma åt mig, någon som vet vad som är bäst för mig och vad som passar mig bäst.
snäääällla hjäälp mig.
HAHA vad patetisk jag är.
Nu ska jag gå och kolla på bästa serien house <3
puss mina vänner

3 kommentarer:

Maja sa...

Du är verkligen skitbra på både dans och teater. Jag tror inte att du kommer ångra dig vad du än väljer:)
Snacka lite med någon som går teater om kurserna och så, du kommer självklart att välja rätt. Varken dans eller teater kan bli fel:)

JESPettersson sa...

Ida ju mer jag läste det här inlägget så blev mitt leende bara större och större. Å. Så här tycker jag:

Jag har märkt att ditt självförtroende har sviktat lite på sistone och att du inte verkar fatta att du är duktig på dans. Det ÄR du. Jag har ändå dansat hemma sedan jag var typ 10 år så jag har ju lite erfarenhet. Du är faktiskt väldigt duktig på dans och allt som hör till. Men du ska absolut inte hålla på med dans, om du känner att du inte blir lycklig av det. Att det inte är kul längre. Det är ju inte nyttigt för dig såklart! Jag, personligen, skulle fullkomligt DÖ-ÄLSKA om du bytte till teater eftersom jag går där och jag tycker om dig väldigt mycket. Men samtidigt så vill jag att du tänker igenom det väldigt noga, så att du inte byter och sen ångrar dig igen. Tänk igenom noga vad du vill, prata med lärare och så. Så att du vet exakt vad det innebär.

Men om du bestämmer dig för att välja teater, så är du mer än välkommen. JAG STÅR HÄR MED ÖPPNA ARMAR! finns här vad du än bestämmer dig för så att säga.

och du är bäst ida Sven. <3
i miss you

Anonym sa...

du är ingen fegis!Du kan ju inte rå för hur du känner<3.
Jag tycker du ska välja det som känns rätt,för det här är ändå vad du ska pyssla med rätt mycket i tre år,och man vill ju inte lägga ner mycket tid på något man kommer känna är bortkastat sen.
Gör det du tycker är roligast.Hur du än väljer ska du veta att jag stöttar dig.
puss sötfia,hoppas din jul var fin<3många kramar tillis