tisdag 23 december 2008

i juletid

Åh nu sitter jag äntligen här och skriver ett inlägg.
Och nu är dagen före doppardagen.
Jag måste erkänna att jag är lite pirrig, när det kommer till julafton blir jag som barn på nytt varje år. Kan inte somna om kvällen och vaknar alltid runt fem på morgonen och kan inte somna om. Det är något speciellt i luften, allting luktar annorluna på juldagsmorgonen.
När man går upp sådär tidigt, allt är så tyst, granen står där i din vrå och lyser, åh den är alltid så vacker, och så luktar det barr, blandat med knäck och julkola.
Gud jag blir nostalgisk när jag ska skriva om julen, jag bara älskar det.

Nu under de senaste dagarna när jag har handlat julklappar, har jag kommit fram till att jag verkligen älskar att ge bort saker, jag mår verkligen bra av det. Att få känna mig sådär riktigt snäll, att se hur männsikor bara lyser upp när de öppnar paketen, att gå i evigheter och försöka lista ut någon present som passar perfekt till personen. Jag vet inte varför jag har en sådan kärlek till att ge saker, kanske är det för att jag älskar att se männsikor bli glada, och att jag älskar att känna mig behövd och snäll.
Fast egentligen så handlar ju inte julen bara om att ge och få en massa saker, utan egentligen är det mysigaste med julen att bara få vara med de man älskar, umgås och bry sig lite extra om varandra. Vara lite extra snälla. Och det är nog just därför jag älskar julen, för det är en sådan annorlunda stämmning, ingen tjaffs och bråk då inte, utan alla är så snälla och vänliga och bara älskar varandra.

Förresten jag älskar min bästavän LisaÅkesson och jag hoppas att hon får en underbar jul.
Sen älskar jag också min pojkvän Simon,
Es1, hela min släkt och familj och självklart alla andra vänner också, och jag hoppas att alla får en bra och mysig jul, för det tänker jag ha.

Nu ska jag klä julgranen medm in familj, kanske skriver jag något vettigare senare
puss.

1 kommentar:

Lisa sa...

god jul till den allra bästa,