måndag 13 oktober 2008

ES1 <3


Igår när jag skulle sova, så låg jag och tänkte en massa på mitt liv, och hur min val igenom livet liksom format och påverkat just mitt liv, och även andras.
Och så började jag tänka på hur annorluna allting var nu, mot ett år sedan.
Ny klass, nya vänner, nya intressen, kanske inte dirket så svart och vitt, men ungefär så.
Ju mer jag tänkte ju säkrare blev jag, det bästa besultet jag har gjort hitills i mitt liv ,var att börja på estet.
Jag är så otroligt glad, att jag tillslut, den sista omvalsdagen lite osäker lämnade in det där pappet.
Fast jag kan erkänna att jag första dagen kände, men gud det är är ingenting för mig! jag passar inte in här, och dom här människorna verkar ganska osoicala och visar inget större intresse för att vilja lära känna mig.
Men ju fler dagar som gick, ju bättre blev det.
Nu har vi gått i samma klass i runt två månader. och vi har redan en grym sammanhållning, jag kan redan känna efter och verkligen menar det när jag säger, jag älskar ES1.
För jag älskar stämingen i våran klass, jg älskar alla olika personligheterna, jag älskar att man kan vara precis som man är, och känna att på något sätt är man så olik de andra att det inte är klokt, och på andra sätt så är vi faktiskt ganska lika. Och jag älskar att vi alltid har roligt, att vi gör det bästa av saker.
Förutom klassen, så älskar jag såklart själva programmet, att få dansa, sjunga och spela teater varje dag och samtidigt på en bred utbildning. Jag känner verkligen hela tiden att jag utvecklas i mig själv, att jag sakta men säker blir mer självsäker, båda utanför och på sceenen.
Jag vet att många nior nu sitter inför gymnasievalet, och är mycket osäkra över vad de ska välja. För jag har själv varit där, tro mig jag vet hur det är att vara osäker, först ville jag gå på mediegmnasium i täby(sthlm), sen ville jag gå samhällmedia i tranås, sen natur, och tillslut hamnade jag på estet.
Men om ni funderar på estet, och vet med er att ni tycker om att sjunga eller dansa eller spela teater. Tveka inte för det är ett undrbart program.



så nu ska jag skriva en dikt till svenskan och sen plugga på lite brutus<3

Inga kommentarer: