torsdag 9 oktober 2008

tiden rinner som sand

jag har gjort en upptäckt,
säkert samma upptäckt som flera miljoner människor också har upptäckt tillsammans med mig.
Men iallafall så är det jag vill komma fram till att tiden går så otroligt snabbt.
och det läskiga är att jag tycker att det är skönt.
Ja, just nu tycker jag faktiskt att det är jätte skönt, att veckorna bara rusar förbi, så att det blir helg och jag får vara ledig lite. Att den efterlängtade festen äntligen blir av, och att jag äntlingen är påväg till sthlm osv. Men det sämsta med att tiden går så fort är ju att allt det roliga går dubbelt så smabbt! som när man har tryckt in den snabbaste spolningsknappen när man kollar på film, ungefär så känns det.
Att man knappt hinner med att stanna upp och njuta av att leva just i detta nuet, innan nuet har försvunnit.
Detta kanske inte låter som något vidare problem för många, fast för mig är det faktiskt det.
Jag tycker det år så otroligt jobbigt, jag oroar mig, och jag tänker, och jag drar massa slutsatser.
Jag blir så stressad, vill hinna med så mycket, men hinner inte, utan planerar in tusensaker på samma dag, och inser sen att det inte fungerar. Så nu sitter jag är och tänker ännu lite till.
Jag hinner inte sitta så mycket vid datorn alltid, därför kommer mina blogginlägg i perioder.
Jag brukade kolla på ett speciellt barnprogram när jag var liten, det var en liten pojke som hade en magisk klocka. Hans klocka kunde stanna tiden. Han kunde då gör vad han ville under den tiden.
Snälla jag vill ha en sådan klocka, så att jag kan stanna upp och vila lite när jag vill.
bara göra som jag vill.
Jag vill ha något magiskt, jag vill nog vara magisk.

Inga kommentarer: