tisdag 19 augusti 2008

YEEES ;D


WIHO :)

nu äre bokar och klart!
blir tyvärr endast mor och jag, men dock lika mysigt iaf.
den 4:e decemer bär det av till kap verde!------->



nu sitter jag här och bloggar innan jag ska gå och lägga mig och klockan är halv tio,

imorn börjar allt, allt nytt. ny skola, ny klass, nya vänner, nytt det mesta (men iaf inte ny stad), vilket som faktiskt känns rätt så lättande just nu, för jag pratade med victoria förrut, vi har gått tillsammans sen dagis, och nu ska hon gå i jönköping och fy vad jag kommer sakna henne! är ås van vid att alltid va med henne, verkligen alltid, varje dag, varje rast, varje lektion, träffas efter skolan flera dagar i veckan.

och visst säger man att vi måste fortsätta träffas lika mycket, men det förstår vi nog i vårat undermedvetna att det kommer inte kunna bli så, för vi kommer inte kunna träffas varje dag ovasett hur mycket vi vill det, och oavsett hur mycket vi vill att ingenting ska förändras och att allt ska vara som det alltid har varit, så kommer det förändras, utan att vi kan göra någonting åt det! åh maktlöshet är känslan jag känner, att man önskar att man kunde spola tillbaka tiden och bara leva i den tiden, då allt var som lättast. fast det kommer såklart aldrig att funka.

Man får leva i nuet! och hitta det positiva i situationen, fast visst äre lite väl svårt när en nära vän är förtvivlad för att den känner att den har valt fel? ångrar sitt val, ja då äre lite svårt, men som vän får man trots allt försöka hitta bra saker i ditt, och uppmuntra och säga att allt ska bli bra!


Men jag antar att jag borde försöka sova nu, så jag orkar med morgondagen, ( och jag börjar faktiskt bli lite smått nervös).



pusssss


Inga kommentarer: