tisdag 10 februari 2009

att betyda något

På senaste tiden har jag tänkt ganska mycket på, vad olika personer betyder för än.
Under sitt liv, skapar man många olika relationer med väldigt många olika personer. Personer som på ett eller annat sätt kommer att betyda något för än.
Hur många människor möter man under ett helt liv? Ingen aning.
Men anta att kanske en sjätte del av alla de människor du träffar kommer att påverka eller betyda något för dig i ditt liv. De behöver inte betyda speciellt mycket, och det behöver inte alltid vara positivt.

När jag tänker efter nu, betyder nästan alla jag känner något för mig. Det kan vara en klasskamrat, min mamma eller någon jag hatar. Alla betyder de och har betytt något för mig.
Det är alla de männsikor runt omkring oss som hjälper till att forma oss som personer. Man träffar männsikor som man inspireras av, människor som man äcklas av , männsikor som är avundsjuka på, männsikor som man trivs tillsammans med. Alla dessa människor betyder något för mig. Så när jag tänker efter, så betyder jag nog något för väldigt många människor. Alla människor betyder något för någon. Oftast för väldigt många människor. Människor som man inte kan tänka sig bryr sig.

Jag tänker på alla de männsikor som tror att de är bortglömda, de människorna som känner sig ensammast i världen. Alla de människorna som känner sig värdelösa. I de flesta fallen finns den nog otroligt många som bryr som just dessa människor. Det är synd att så många ger upp hoppet, för det krävs bara lite eftertanke för att inse att man inte är värdelös.
Alla människor har ett värde, alla människor betyder något. För vissa människor betyder man lite och för vissa mycket. Men man betyder något.

2 kommentarer:

Maja sa...

du betyder massor för mej<3
världens bästa, mänskliga energikick

JESPettersson sa...

jag saknar dig ida fina
syns på fredag!