söndag 15 februari 2009

drömmmmar

Jag sitter här och drömmer lite.
Blev precis medlem på en sida som heter filmcafé.
Tanken med sidan är att man som skådespelare ska hitta jobb och olika audtiones, men att man också som filmproducent ska hitta rätt skådespelare, statister osv.
Man ska iaf skriva ett cv om vilka erfarenheter man har, berätta lite om sig själv, lägga in en bild på sig själv. Ungefär det vanliga vad gäller ett cv. Sen finns det en massa lika annonser, som man kan välja och vraka bland.

Gud vad jag vill bli skådespelare, få vara med i en film, eller i en stor teater. Jag undrar hur stor chans man har att lyckas som skådespelare. Men egentligen har väl jag lika stor chans som alla andra duktiga skådespelare hade från början? Alla dessa människor som man på något sett ser upp till, de männsikorna som man känner sig stolt över att ha träffat. De människorna är ju bara vanliga männsikor, som du och jag. Människor som säkert många gånger känner sig osäkra, som genomgår motgångar osv. Så varför skulle inte jag också som en vanlig människa, kunna utvecklas och slå igenom. Bli något stort.

Härom dagen pratade jag med mina kära vänner Jessie och Jenny, vi kom fram till att vi minsann skulle söka till en massa auditons, och ta våra chanser. Det blev ett nytt mål för livet, att vara med i en film. Vet inte om det blev det för dem, men för mig blev det iaf det. Jag ska försöka.

Funderar nu på om jag ska ta och skriva det där cvt eller om jag ska sova. Lutar starkt åt att sova. Men någon dag, när solen skiner extra mycket, då ska jag sätta mig ner och skriva mitt cv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra min vän! Du kommer lyckas, om du bestämmer dig och ger fan på det, ska du se att det ger efter!
Det är iallafall min teori just nu, och det enda jag får tro på. PUSSPÅDIG
// EnJessiekanske ;)