lördag 21 mars 2009

älskade klass

Igår satt jag inne i en solig datasal tillsammans med många av mina klasskompisar.
Det var en varm känsla som spred sig i magen under tiden då jag satt därinne.
Till det finns nog bara en orsak. Jag älskar verkligen min klass.

Först läser jag en hemsk nyhet om peyton i one tree hill, och blir då helt uppe i varv och biter mig gång på gång i läppen för att inte skrika det rakt ut. Eftersom jag visste att många i rummet kollade på oth men inte hunnit riktigt så långt ännu.

Flera i rummet blir också ivriga och otåliga och försöker så snabbt som möjligt gå in och själva läsa nyheten, medan andra ber oss att hålla käften.

Några minuter senare utbrister Jessie: Ska peyton dö? vem är det?

Det blir tyst i två sekunder innan rummet fylls av asgarv och buttra klaganden.
Mitt bland allt stohej sitter Jessie lite förvirrad och undrar vad hon har gjort för fel.

Kära Jessie, du är för go. Men jag menar inte att du är bra bara för att du är så rolig ibland. DU har tusen andra egenskaper som är precis lika bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra. För jag finns nog för mer än att bara håna. Även om ni verkar tycka att det är något otroligt skojigt att roa er med. Hm. Jaja, gilla läget, och gilla er. trots ALLT. KYSS<3 /J
TasteofJessie.blogg.se