söndag 22 mars 2009

hejochhå

IDRE IMORGON
Kerstin var lite nervös inför den kommande matchen, och pågrund av den envisa nervositeten så började magen krångla och bli alldeles gasig. Hmm det var ju typiskt just som jag skulle spela wn viktigt match tänkte kerstin lite obehindrat.
Att man på uppvärmningen skulle springa och greja, gjorde inte direkt magen bättre.
Kerstin står mitt på planen och ska just skjuta iväg bollen, samtidigt som hon känner att hon inte klarar av att hålla sig längre, och lägger av en riktigt brakfis. Hon upptäcker att tjejen brevid börjar kolla lite konstigt.
Kerstin blänger surt tillbaks och säger - Det var skon! och springer sedan sin väg.

Kerstin är nog världens sötaste lilla kusin!



Från en sak till en annan! Imorgon åker jag iväg till idre, jag har ställt klockan på 04.30. Tidigt! riktigt tidigt.
Jag hoppas på en underbar vecka fylld av skidåkning, snöbollskrig, bullar, varm oboy, våfflor och scones. Ja allt såntdär som hör till fjällen och skidsemester. Åh jag älskar att åka skidor, känna viden i nacken, mjölksyran i benen och alla låtar jag alltid har på hjärnan.

Jag har en tendens till att alltid sjunga när jag åker skidor. Speciellt i branta backar, antagligen för att lugna mig själv lite när jag är lite nervös för att backen kanske var aningen för brant.

Men att iår inte åka med min alldeles egna familj kommer kännas lite konstigt, antagligen kommer jag stå längst ner i backen och leta efter pappas röda jacka, eller mammas vita mössa. Kan inte riktigt påstå att jag gillar hela grejen med att sakta med säkert bli vuxen, skiljas ifrån mamma och pappa. Jag är ju trots allt en riktigt morsgris.


Nu ska jag sova och sakna min bästis!

puss


1 kommentar:

Anonym sa...

aj miss ju :(<3