måndag 2 mars 2009

Datakunskap och såriga fingrar

Åh det är kallt!
Jag fryser överallt. Inomhus, utomhus, i skolan, hemma, på träningen.
Till och med när jag har tusen lager med olika kläder, linnen tjocka tröjor stickadesockar.
Den envisa kylan tränger sig in innanför min kläder, och kyler ner min stackars kropp.
Jag vill vira in mig i världens tjockaste duntäcke, och ligga i soffan med en kopp varm oboy.
Eller nej egentligen vill jag helst ha sommarlov, ligga ute i den varma sommarsolen och äta sig mätt på jordgubbar.
Jag är så otroligt trött på kylan vid det här laget. Önskar att den kunde försvinna, om så bara för en dag. Att få sluta frysa bara för en dag. Att få känna sommarsolen bränna mot ens vintervita känsliga hud.

Men som tur är så är det redan mars, och om tre veckor åkte jag till idre.
Gud jag åker frivilligt till kylan! Jag måste vara knäpp. Fast det kan inte hjälpas, för trots kylan så är det helt underbart att åka skidor, eftersom det trots allt är bland det bästa jag vet.

Nu ska jag iväg och drömma om sommaren, vi kaske ses en solig maj dag, då jag sitter med en kulglass upptryckt i ansiktet. Ni hittar mig nog barfota på en parkbänk vid svartån.


Puss!

Inga kommentarer: