måndag 24 november 2008

dessa killar

ÅHHHH SNÖÖÖÖÖÖÖÖ jag blir så jävla lycklig av denna SNÖÖÖÖ.
Jag var bara tvungen att skriva det.

Jag har tänkt på en sak idag. En sak som jag faktiskt tänkt på väldigt många gånger men aldrig riktigt orkat bry mig om, men idag slog det mig lite extra. Killar, ja detta underliga fenomen. Det känns som att killar har ganska svårt för att visa sig känsliga. Ja visst iofs kan jag inte dra alla killar över en kant, men de flesta iaf. Men jag känner faktiskt flera killar som är riktigt känsliga, som jag sitta och disskutera seriösa saker med, och som är gansak djupa. Men något som förvånar mig väldigt mycket är att dessa killar på något sätt verkar vilja dölja deras känsliga och djupa sida. Kanske igenom att spela tuff, dra massa fula skämta, tro att man är cool och rolig hela tiden. Garva åt saker som de egentligen kanske tycker är ganska sorliga när det väl kommer till kritan.
Jag vet flera typsika praktexempel på sådanna killar, Det jag inte kan förstå är varför man vill dölja en sådan sida? Att vara känslig, djup och att kunna visa sympati är en väldigt bra egenskap, som jag faktiskt tror att de flesta killar kan, fast dom inte vill att vi ska veta. Det de kanske inte riktigt förstår är att de går miste om ganska mycket igenom att dölja det, för man får en så fel bild av dessa killar från början, att många kanske väljer att inte ens lägga ner tid att lära känna dessa killar, för att de utåtsett mest ser ut som stöddiga wannabees.

Jag blir alltid lika förvånad när någon av dessa känsliga killar skrattar åt att någon annan mår dåligt. SÅ MER KÄNSLOVISNINGAR ÅT FOLKET.

Inga kommentarer: