torsdag 6 november 2008

spring lilla flicka spring

Jag var ute och sprang nyss, det är ett kanon bra sätt för att skingra tankarna, tänkte på ungefär tusen saker, men ska försöka sammanfatta det jag tänkte till ett litet blogg inlägg.

Tidigare idag läste jag en klasskompis blogg, hon hade skrivit lite om döden och hennes tankar om det, och hade skrivit att livet var väldigt skört. När jag läste det började jag tänka lite på mina egna tankar om döden, och det är sjukt. För om jag vet någon som dött i en bilolycka eller läser om någon som blev mördad påväg på kvällen brukar jag fundera på vad deras sista tankar vad. De kanske gick och funderade på vad de skulle göra när de kom hem, kanske skulle de äta världens godaste lasagne och plugga till ett svårt matteprov, eller tänkte dem kanske åhhh jag går as sakta hem för jag måste ändå städa mitt rum när jag kommer hem och det orkar jag inte, eller kanske gick de och nynnande på någon bra låt. För de kan ju liksom inte ha haft någon aningo m att idag var just den dagen de skulle dö. Jag tillexempel när jag går för mig själv brukar jag gå och tänka på att jag ska göra när jag kommer fram dit jag ska, men tänk om jag inte ens kommer fram utan dör på vägen? Jag hatar att inte veta, att inte kunna ha koll eller kunna förbereda mig. Jag kanske dör imorgon? jag vet inte. Men jag vill inte dö imorgon, jag är inte redo att dö, jag vill dö när jag är gammal i en varm säng, och kunna tänka tillbaka till mitt liv, och inte kunna ångra att det var något jag aldrig gjorde, utan kunna vara lycklig för att jag hann med det jag ville.

Jag bukar planera min begravning, ändrar den lite varje år. Det är sjukt jag vet, jag är sexton år, men so what? spädbarn dör väl för fan varje vecka, det skulle lika gärna kunna vara jag. Och även om jag dör ung så vill jag ha en personlig och fin begravning, jag har frågat en del av mina vänner och mina systrar om dom vill sjunga på min begravning, sagt vilka låtar jag vill ha osv. ifs så ändrar jag mig varja år vad som gäller låtarna, det beror nog på att jag hela tiden förändras som person.

Jag tänkte på mer saker när jag var ute och sprang, men orkar inte skriva om det nu, vart för mycket depp att planera min egna begravning, haha jag antar att vissa kan uppfatta mig som sjuk nu, jag kanske är lite sjuk också, jag vet inte.

Inga kommentarer: