lördag 27 september 2008

poems

hittade massa dikter jag skrev en gång, jag hade en period då ja gskrev ehla tiden.
jag älskade det.
jag ska nog börja igen. lägger in några här punkt.


Svart svart svart
En suck av obehaglighet
Ska det kännas såhär
Behöver det va såhär
När ska allt ta slut?
Som vassa nålar sticker mig i skinnet
Som en hård spark i magen
Alla förväntningarBlir besvikelser
Gång på gång
Låt mig försvinna
Sjunka in i det svarta.


Det går en flicka
På grusvägen där
Ångesten tynger hennes axlar
Att hon knappt orkar gå
Det är mörkt
Kallt
Hon försöker andas
Men hon ramlar ihop
Hon försöker resa sig
Men förblir liggandes
Fan
Såhär skulle det inte bli
Hon skulle klara det
Men hon sjunker
Djupare och djupare
Marken har ingen botten
Där hjärtat en gång satt
Är ett stort hål

Stjänor som gnistrar
Som om tomtebloss och fjärilar flyttat in i min mage
Jag vill känna värmen från din nakna hud
Åh vad jag vill
Vill ha hela dig
Din beröring är somElstötar genom hela kroppen
Ditt leendeSätter marken i gungning
Du får mig på fall
Om och om igen
Det ändå jag vill
Är din kropp sluten omkring mig


Åh jag är lycklig, jag mår bra av dikter nu ska jag dricka te och sitta under en filt och skriva!

Inga kommentarer: