onsdag 24 september 2008

ungefär nu

ungefär nu skrev jag färdigt min historia läxa, fast nu är det inte nu längre, utan nu är det nyss.
och ungefär nu sitter jag framför datorn i en vit och brunrandig bikini, inte vet jag varför, bara för att vara tvärtimot alla andra kanske? Just nu börjar jag bli väldigt trött i ögonen efter att ha suttit i en och en halvtimme och skrivit ner en jävla text. och just nu sitter jag och skriver det här, visserligen är det inte samma nu, som du kommer uppleva när du sitter och läser det här. Då är det är nytt nu.
Nu förändras egentligen exakt hela tiden,varje sekund,varje hundradels sekund,varje tusendelsseuknd osv, så kan man nog fortsätta i evigheter, kanske? Det är läskigt med nu, för nu är alltid just precis nu, men så fort jag slutar skriva och läser det jag just skrev så är det inte samma nu länge, utan det nuet kommer aldrig mer komma tillbaka utan istället kommer det bara komma en massa nya nu hela tiden.
och alldels nyss läste jag igenom detta inlägget, och insåg hur oerhört pateiskt inlägg jag nyss skrev.
Vilket troligen beror på att min hjärna är alldeles sönder grötad av Alexander den store, och grekiska filosofer. Jag vill inte tänka filosofiskt! Jag hatar det, det är läskigt att tänka utanför "mina gränser" att tänka att saker kanske inte är just så som jag tror.

och förrut pratade jag med olivia i telefon, och insåg hur underbar hon är! Hon är så otroligt snäll att man får leta efter snällare. Det är synd att hon inte blev kamratstödjare för jag ver ärligttalat ingen som skulle gjort det jobbet bättre.
Nu ska jag ringa min älskling och beklaga mig över att min hjärna är grötig.

Inga kommentarer: